Adetliyken eşini tatmin etmek gusül gerektirir mi?
Adetli bir kadın boşalırsa gusül gerekir mi?, Gusül sadece tam bir cinsel ilişkiden sonra ya da cinsel organdan meni çıkmasından sonra gerekir. Bunun dışında gusül farzı yoktur. Belirttiğiniz durumda ise kadın için guslü gerektiren bir durum yoktur. Erkek de boşalırsa yani meni çıkarsa gusleder.
Adetli bir kadın boşalırsa gusül gerekir mi?
Adetli bir kadın boşalırsa gusül gerekir mi?,
Gusül sadece tam bir cinsel ilişkiden sonra ya da cinsel organdan meni çıkmasından sonra gerekir. Bunun dışında gusül farzı yoktur. Belirttiğiniz durumda ise kadın için guslü gerektiren bir durum yoktur. Erkek de boşalırsa yani meni çıkarsa gusleder.
Kadın adetliyken kocasıyla sevişmek caiz midir?
Kadın adetliyken kocasıyla sevişmek caiz midir?,
Cünüp olup da henüz gusletmeden önce âdet görmeye başlayan bir kadının hemen gusletmesi şart değildir, guslü âdetinin bitimine kadar geciktirebilir (Haddad, el-Cevhera, 1/31-32; İbn Nüceym, el-Bahr, 1/63). Ancak bu durumdaki kadınların gusül abdesti alması uygun olur.
Adetliyken cinsel ilişkiye girince abdest almak gerekir mi?
Adetliyken cinsel ilişkiye girince abdest almak gerekir mi?,
Âdet veya lohusalık halinde eşiyle ilişkiye girmenin keffareti var mıdır? adet halinde cinsel ilişkide bulunmak, ayetin açık ifadesi gereği haramdır (Bakara 2/222). Lohusalık da aynı hükme tabidir.
Adeti biten kadın gusül almadan eşiyle birlikte olabilir mi?
Adeti biten kadın gusül almadan eşiyle birlikte olabilir mi?,
Abdest almaya gerek kalmaz. Gusülden önce abdest alması daha iyidir. 457- Kadının görmüş olduğu hayız kanı tamamen kesildikten sonra, gusletmemiş olsa bile, talâk verilirse sahihtir; kocası onunla cinsel ilişki kurabilir. Ancak farz ihtiyata göre vajinayı yıkadıktan sonra yapılmalıdır.
Adetliyken kendini tatmin etmek günah mı?
Adetliyken kendini tatmin etmek günah mı?,
Âdet veya lohusalık dönemi bitiminde gusül abdesti almadan ilişkiye girilir mi? Hanefi mezhebine göre adet ve lohusalığın azami müddetleri (adetin azami müddeti on, lohusalığın kırk gün) bitince, herhangi bir şart aranmaksızın eşler arasında cinsel ilişki helal olur.
Kadın adetliyken boşalabilir mi?
Kadın adetliyken boşalabilir mi?,
İslam'da yasak olan cinsel eylemler, anal ilişki ve âdet sırasında vajinal ilişki olmakla birlikte, eşlerin birbirlerine mastürbasyon yapmasında sorun yoktur.
Eşinin özel bölgesini öpmek günah mı?
Eşinin özel bölgesini öpmek günah mı?,
İşte adetliyken tüm bunları yapabilirsiniz. Yani sevişmekte, orgazm olmakta hiçbir mahzur yok.
Kadının kocasını elle tatmin etmesi günah mı?
Kadının kocasını elle tatmin etmesi günah mı?,
İslâm'da karı-koca birbirini uyarmak için mahrem yerlerine dokunmaları caizdir.
Adetliyken eşimle ilişkiye girdim ne yapmalıyım?
Adetliyken eşimle ilişkiye girdim ne yapmalıyım?,
-Âdet hâlinden (hayızdan) ve kadının anüsünden uzak durduğu sürece- karı ve kocanın diledikleri şekilde cinsel yönden birbirinden faydalanabilirler.Dolayısıyla kocanızın eliyle tatmin olmanız, kocanızın da sizin elinizle tatmin olmasında bir sakınca yoktur.
Kadınlarda elle tatmin gusül gerektirir mi?
Kadınlarda elle tatmin gusül gerektirir mi?,
Adetliyken ilişkiye girmek güvenli olmakla birlikte adet görüyor olsanız dahi cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlara yakalanabileceğinizi ve gebe kalabileceğinizi unutmamalısınız. Bu nedenle adetliyken ilişkiye girmek istiyorsanız, kondom gibi bariyer yöntemler kullanmaya devam etmelisiniz.
Eşimle ilişkiye girdikten sonra adet oldum abdest alınır mı?
Eşimle ilişkiye girdikten sonra adet oldum abdest alınır mı?,
Ancak kadınlarda meninin çıkması söz konusu olmayacağından cinsel doyuma ulaşmakla (orgazm) istimnâ hükmü sabit olur. Yani erkekte meninin çıkması, kadında orgazmın gerçekleşmesi halinde istimnâ gusül yapmayı gerektirir. Aksi takdirde gusül gerekmez ve bunun ibadetlere de bir etkisi yoktur.
Adetliyken cinsel ilişki nasıl olmalı diyanet?
Adetliyken cinsel ilişki nasıl olmalı diyanet?,
Hz. Peygamber'in (s.a.s.)sünnetinde de ihtilam olma veya cinsel ilişki sonucu cünüplük hâlinde veya hayız ve nifas sonrasında gusletmek emredilmiştir (Buhârî, Gusül, 22, 28 [282, 291]; Müslim, Hayız, 87-88 [348-349]; Ebû Dâvûd, Tahâret, 118, 127 [314, 359]).